سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماهی

نظر

تلوزیون روشن است و صدایش خانه? سوت و کورمان را پر کرده است. فردی دارد درمورد ویژگی افرادی حرف میزند که باعث می‌شوند ظهور دیر تر اتفاق بیافتد. موضوع برایم جالب شد و سرم را از روی پیک سخت ریاضیمان بالا آوردم تا بهتر تمرکز کنم. خوب متوجه نشدم که چه می گویند. تنها چیزی که به نظرم خیلی مهم و زیبا، یا بهتر است بگویم دردناک بود این است که گفتند هر کس که خودخواه باشد عامل به تعویق انداختند ظهور است! هر کس که به نفع خودش فکر کند، عمل کند و جلو برود. اما چیز جالب دیگری هم گفتند:«افرادی هستند که در راه حق قدم میگذارند اما خودخواه هستند.» برایم سوال شد آنها که دیگر در راه درست قدم گذاشته اند پس عاقبت آنها چیست؟! او در ادامه فرمود: «کسی برای حق می جنگد اما تا جایی جلو می آید که به نفع خودش باشد.» به محض اینکه حق برای او نباشد و هیچ سود و منفعتی برای خودش در آن راه وجود نداشته باشد فرار می کند و حق را کنار می‌گذارد.

این دقیقا همان کار‌یست که نباید انجام دهیم تا منجی‌مان ظهور کنند. به همان دلیلی که اگر حق را تا وقتی که به نفعمان هست بخواهیم برای چه امام و ره‌بر حق بیاید اما دقیقا وقتی راه کمی تنگ تر و سخت تر شد او را کنار بگذاریم و کار خود را پیش بکشیم. این همان امت واحده‌ای است که باید تشکیل بشود تا تمام انسان های متحد، با تمام تفاوت هایشان، با تمام اعتقادات مختص به خودشان چون آرمانی بزرگ دارند بمانند و برای حق واقعی بجنگند. برای آمچه امامشان می خواهد نه تا آنجا که راه به منفعت خودشان جلو میرود، قدم بردارند. 

و این امت واحده یا بهتر است بگویم اجتماع قلب ها را مامان ها هستند که به وجود می آوردند. همان مامان هایی که با روحیه‌ی مادرانه?‌شان اشتباه هم کنی زیر بال و پرش نگه‌ات می‌دارد و حتی نوازشت هم میکند! همان مامان هایی که دلیلِ پیوند جمع های خانوادگی هستند. همان هایی که همه را دور هم جمع می کند تا یک دل شوند. آن موقع است که قلب ها اجتماعی به وجود می آورند...

پ.ن: می دونم خوب نشده.‌ داشتم با سوالات سخت ریاضی کلنجار می رفتم که تلوزیون یک جمله گفت و دست به کار شدم تا یادداشتش کنم اما نفهمیدم چه‌طوری آنقدر طولانی شد و باز هم رسیدم به مامان ها:)